اسامی بازیگران سریال «مهیار عیار» به همراه ساعت پخش و تکرار | داستان سریال مهیار عیار درباره چیست؟

اسامی بازیگران سریال «مهیار عیار» به همراه ساعت پخش و تکرار | داستان سریال مهیار عیار درباره چیست؟
سریال تاریخی «مهیار عیار» به تهیه‌کنندگی بهروز مفید و کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی به زودی از تلویزیون پخش می‌شود. اسامی بازیگران سریال مهیار عیار و به همراه خلاصه داستان این سریال را در ادامه بخوانید
کد خبر: ۳۷۷۹۵
|
۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷

زیسان: از تازه‌ترین سریال‌های تولید شده در رسانه ملی، «مهیار عیار» است که تصویربرداری آن اسفند ۱۴۰۲ به پایان رسید؛ این سریال درباره راهزنی است که بر اساس اتفاقی به مرگ محکوم می‌شود و خواهشی را که دیدار مادرش در آخرین دقایق بوده است، مطرح می‌کند.سریال «مهیار عیار» از تولیدات پر بازیگر و پر لوکیشن سال‌های اخیر تلویزیون است، «مهیار عیار» بیش از ۲۵۰ بازیگر اصلی دارد و بیش از ۷۰ هنرور در برخی سکانس‌های شلوغ و به‌طور متوسط حداقل روزی ۲۵ نفر و در مجموع بیش از ۳۵۰۰ هنرور در این کار نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلمنامه این مجموعه تلویزیونی را محمدرضا محمدی‌نیکو به نگارش درآورده است. بهروز مفید تهیه کننده سریال را با سریال‌های پرمخاطبی که برای تلویزیون ساخته، می‌شناسیم. از جمله مجموعه‌های هشت و نیم دقیقه، گمشده، یک وجب خاک، پای پیاده، محکومین، زیرزمین، در کنار پروانه‌ها، بیگانه‌ای با من است. 

بیشتر بخوانید: 

همه چیز درباره سریال «تانک‌خورها»

همه چیز درباره سریال «مهیار عیار»

داستان سریال «مهیار عیار» درباره چیست؟

داستان در دوران صفویه می‌گذرد که می‌توان گفت دوران باشکوه تاریخ ایران است و از این نظر مخاطبان با بخشی از تمدن این دوره از تاریخ هم بیشتر آشنا خواهند شد. داستان این سریال درباره راهزنی است که بر اساس اتفاقی که در شهر یزد برایش می‌افتد، پای چوبه‌دار، خواهشی را که دیدار مادرش در آخرین دقایق بوده است مطرح می‌کند.

جوانمردی برای اینکه راهزن به خواسته‌اش برسد وساطت می‌کند و این اقدام باعث می‌شود راهزن دچار تحول شود و به سمت عیاری بیاید. مهیار یا همان راهزن از مهارت و ذکاوت خوبی برخوردار است و به مرور با مشکلاتی که در شهر اصفهان برای مردم و داروغه و … اتفاق می‌افتد، درگیر می‌شود و هر بار درگیر داستان جدیدی می‌شود.

بازیگران  سریال «مهیار عیار»

در سریال تاریخی مهیار عیار هنرمندان ایفاگر نقش‌های متفاوت هستند به‌همین‌دلیل مروری برای نقش‌های آنها داشتیم

کامران تفتی  ایفاگر نقش اصلی سریال یعنی مهیار است که داستان درباره این شخصیت و ماجرا‌هایی که خلق می‌کند روایت می‌شود. این هنرمند تا به امروز لباس کاراکتر‌های متفاوت را به تن کرده است. او علاوه بر بازیگری تجربه اجرای برنامه‌های مختلف هم دارد و نشان داده می‌تواند مجری خوبی هم باشد.

بهنام تشکر بازیگری که این روز‌ها سریال «نیکان» را روی آنتن دارد و در آثار بسیاری ازجمله وارش، بوم و بانو و باخانمان بازی کرده است، در این سریال نقش یک کلانتر را دارد که فضای متفاوتی را در این سریال ایجاد می‌کند و جزو نقش‌های منفی سریال است که به گفته تهیه‌کننده او به‌خوبی توانسته از پس این نقش بربیاید.

همه چیز درباره سریال «مهیار عیار»

سیامک صفری را بیشتر با نمایش‌هایی که روی صحنه بازی کرده می‌شناسیم، اما او بازیگر سریال‌هایی، چون آنام، مختارنامه و فرار بزرگ بوده است که در سریال مهیار عیار نقش داروغه شهر را بازی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

همه‌چیز درباره سریال هشت پا؛ از بازیگران تا ساعت پخش، تکرار و تعداد قسمت

متین ستوده بازیگر سریال‌هایی، چون لیسانسه‌ها، سارق روح، سر دلبران و میکائیل در این سریال نقش خاتون که کاراکتر اصلی زن سریال است را بازی می‌کند. نقشی که پیش از این قرار بود الیکا عبدالرزاقی آن را ایفا کند که به دلایلی متین ستوده جایگزین او شد.  

آشا محرابی بازیگر سریال‌هایی، چون طعم‌طمع، شرم، کلبه‌ای در مه و آمین در سریال مهیار عیار نقش دستیار خاتون را بازی می‌کند که به گفته تهیه‌کننده سریال، بسیار نقش پیچیده و خاص و متفاوتی است.  

رویا میرعلمی  بازیگری که این اواخر با حضور در سریال «مستوران» فضای تاریخی متفاوتی را تجربه کرد و تاکنون در سریال‌های لیسانسه‌ها، شمعدونی و ترور خاموش هم ایفای نقش کرده، در این مجموعه نقش مارچا، زن گرجی سریال را بازی می‌کند.

همه چیز درباره سریال «مهیار عیار»

هم چنین در این مجموعه  محمود جعفری، صفا آقاجانی، مهرداد ضیایی، پریا مردانیان، دانیال نوروش، بهراد خرازی، سامرند معروفی، بابک نوری، جواد انصافی، رامین ناصرنصیر، آتش تقی پور و... ایفای نقش کرده‌اند.

تعداد قسمت‌های و زمان پخش سریال «مهیار عیار»

این سریال در ۳۰ قسمت تولید شده و قرار است ماه رمضان سال ۱۴۰۳ پخش شود. جبلی در دیداری که زمان تصویربرداری از پشت‌صحنه سریال داشت، مطرح کرد: مهیار عیار گرچه ذیل مجموعه‌های تاریخی قرار می‌گیرد، مفاهیم ظریفی در داستان‌ها و خرده‌داستان هایش جانمایی شده و علاوه‌بر این که به یک دوره تاریخی کمترپرداخته شده، یعنی صفویه می‌پردازد به ظرافت‌های رفتاری فرهنگ ایرانی، چون جوانمردی و احترام به جایگاه مادر توجه ویژه دارد.

 جبلی افزود: مقطع تاریخی سریال که پیش از این در تلویزیون کمتر به آن پرداخته شده بود و آنچه در این مجموعه نمایشی روایت می‌شود، آن را به یک مجموعه تاریخی خاص تبدیل کرده و به همین دلیل با پیچیدگی‌های فراوانی برای آماده سازی دکور، لباس و سایر ملزوماتی که می‌تواند این دوره تاریخی را روایت کند، همراه بوده است. به‌رغم زمانبر بودن کار‌های تاریخی، مراحل پیش‌تولید و تولید مجموعه مهیار عیار با زحمات عوامل تولید بدون حتی یک روز وقفه طی شده است.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: